آوریل 24, 2024

ITINFOTRAINING.IR

آموزش فناوری

گانفیگ دوربین های تحت شبکه (IP Camera)

1-در مرحله اول دوربین شبکه را به شبکه محلی (LAN) خود وصل کنید. LAN اغلب شبکه خانگی یک مصرف کننده است. یک کابل اترنت (با نام مستعار کابل Cat 5) را به سوکت اترنت دوربین شبکه وصل کنید، سپس سر دیگر را به روتر وصل کنید.اگر این دوربین شبکه Wi-Fi ندارد، این ممکن است تنها مرحله مورد نیاز برای پیکربندی شبکه باشد.

2-در مرحله بعد

آدرس IP دوربین شبکه را پیدا کنید. چند راه برای انجام آن وجود دارد.
از یک برنامه کاربردی از فروشنده دوربین برای پیدا کردن دوربین استفاده کنید. لطفاً مطمئن شوید که پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP) در حال حاضر استفاده شده است تا مطمئن شوید که دوربین شبکه یک آدرس IP مناسب را از روتر دریافت می کند.

3-در محله بعدی Wi-Fi را پیکربندی کنید. از یک مرورگر برای بازدید از رابط کاربری وب دوربین با آدرس IP و پورت آن استفاده کنید (به عنوان مثال http://192.168.0.20:81). لطفاً توجه داشته باشید که اگر دوربین از پورت HTTP پیش فرض 80 استفاده می کند، نیازی به تعیین پورت در آدرس وب ندارید. برخی دوربین ها از پورت متفاوتی برای HTTP استفاده می کنند

4-

آدرس IP را ثابت کنید (یعنی آدرس IP را ثابت کنید). از آنجایی که آدرس IP به صورت پویا اختصاص داده می شود، ممکن است پس از چرخه برق دوربین شبکه یا روتر تغییر کند. بسیاری از روترها سعی می کنند به طور پیش فرض از آدرس IP یکسانی برای دستگاه استفاده کنند، اما برای رفع آدرس IP نباید به این موضوع اعتماد کنید. دو راه برای رسیدن به این هدف وجود دارد:
سپس دوربین شبکه را پیکربندی کنید تا آدرس IP اختصاص داده شده به صورت پویا به یک آدرس IP ثابت تبدیل شود

5-

شروع به استفاده از Wi-Fi کنید. کابل اترنت را جدا کنید، دوربین را به محل مورد نظر خود منتقل کنید (در صورت نیاز کابل برق را از برق بکشید و وصل کنید).
دوباره آی پی جدید را پیدا کنید. برخی از دوربین های شبکه، IP های جدیدی را برای Wi-Fi دریافت می کنند که با اتصالات سیمی متفاوت است. ممکن است برای پیکربندی نیاز به دانستن IP جدید داشته باشید.