مارس 28, 2024

ITINFOTRAINING.IR

آموزش فناوری

نصب و راه اندازی سرویس

Microsoft Exchange Server پلتفرم ایمیل، تقویم، تماس، برنامه ریزی و همکاری مایکروسافت است. برای استفاده تجاری بر روی سیستم عامل ویندوز سرور (OS) مستقر شده است. مایکروسافت Exchange Server را برای دسترسی کاربران به پلتفرم پیام رسانی از طریق دستگاه های تلفن همراه، رایانه های رومیزی و سیستم های مبتنی بر وب طراحی کرد. قابلیت های تلفن در Exchange Server از پیام صوتی پشتیبانی می کند.

پیش نیازهای برنامه : قبل از شورع نصب سرور ایمیل Exchange شما نیاز به نصب یکسری از برنامه دارین که پیش نیاز سرور میباشد که باید آن را از طریق فرمان در powershell فعال و نصب نمایید.این دستورات شامل :

دستور اول : Install-WindowsFeature RSAT-ADDS

دستور بعدی که باید آن را اجرا نمایید

Install-WindowsFeature NET-Framework-45-Features, RPC-over-HTTP-proxy, RSAT-Clustering, RSAT-Clustering-CmdInterface, RSAT-Clustering-Mgmt, RSAT-Clustering-PowerShell, Web-Mgmt-Console, WAS-Process-Model, Web-Asp-Net45, Web-Basic-Auth, Web-Client-Auth, Web-Digest-Auth, Web-Dir-Browsing, Web-Dyn-Compression, Web-Http-Errors, Web-Http-Logging, Web-Http-Redirect, Web-Http-Tracing, Web-ISAPI-Ext, Web-ISAPI-Filter, Web-Lgcy-Mgmt-Console, Web-Metabase, Web-Mgmt-Console, Web-Mgmt-Service, Web-Net-Ext45, Web-Request-Monitor, Web-Server, Web-Stat-Compression, Web-Static-Content, Web-Windows-Auth, Web-WMI, Windows-Identity-Foundation, RSAT-ADDS

-در مرحله بعدی نرم افزار Visual C++ Redistributable for Visual Studio را دانلود و در سرور نصب کنید.بعد از نصب این برنامه،نرم افزار UcmaRuntimeSetup  را دانلود و نصب مینمایید.

بعد از نصب برنامه ها سرور ها ریستارت کنید.سپس در مرحله بعد فایل ایمیج یا فشرده برنامه را با نرم افزار ISO باز کرده و به اصطلاح mount میکنید.

سپس cmd با دسترسی ادمین باز کرده و در آن دستور زیر را تایپ میکنید

SETUP.exe /PrepareSchema /IAcceptExchangeServerLicenseTerms


بعد از اجرای دستور فوق حال دستور زیر را وارد کرده و آن را اجرا میکنیم.

Setup.exe /PrepareAD /OrganizationName:TechTik /IAcceptExchangeServerLicenseTerms

دستور اخری که باید قبل از شروع نصب آن را اجرا نمایید

Setup.exe /PrepareAllDomains /IAcceptExchangeServerLicenseTerms

بعد از اجرای کامل این دستورات حال نرم افزار exchange را باز کرده و فایل setup آن را اجرا میکنید و سپس طبق مراحل زیر که بصورت تصویری میباشد شروع به نصب آن میکنید